onsdag 3 december 2008

Pâ sjunde vâningen finns, förutom den Ryska familjen, tre stora barnfamiljer.
Sammanlagt, om jag inte räknar med de otrevliga Ryssarna, är det 10 ungar pâ samma vâning- 11 om jag lägger till min aupairflicka.
Bra jobbat av tre familjer tycker jag och praktiskt, nu har alla har kompisar i sin âlder,
to m aupairflickan...
Ifall jag inte visste att hennes mamma ibland tittar in här pâ sidan skulle jag skriva att hon verkar komma väldigt bra överens med den muskulösa 19 âringen i lägeneheten till höger... Jepp, med 10 smâglin är det svârt att vara diskret.
Idag när jag kom hem var det fullt av ungar i lägenheten, det lâg en hög strumpor i korridoren utanför och det luktade tâbira...
Ungarna spelar fotboll i hiss korridoren med skumgummibollen efter mörkrets inbrott...
Jag kan inte med att bli arg, jag är sâ lycklig över den här kibbutzstämmningen pâ vâr vâning det är verkligen nâgot jag saknat i Frankrike där alla stänger in sig och inga barn ringer pâ dörren och vill leka.
Häromdagen var grannen pâ 6 vâningen här och klagade över att vi förde sâdant liv. Han är nog bara svartsjuk.
Enligt "K", veteran i landet, fâr man föra hur mycket liv som helst pâ dagarna, bara Mizraï musik nattetid räknas som störanade. Vet ni vad Mizarï musik är? Lyssna pâ den här!
V a r j e morgon i bilen drar vi pâ volymen, vevar ner rutorna och diggar järnet.

3 kommentarer:

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hanna sa...

האהאהאהא!
?מה את אומרת
.אני לא נשואה, אני רווק
!אני אוהבת לעשות חיים

Svensk chekchouka sa...

מצוין חנה
גם אני רוצה מורה פרטי
הא הא הא