tisdag 21 december 2010

... och sâ ett tacktal...

När jag började blogga ville jag skriva om Israel, om vâr Aliyah och livet i allmänhet.
Jag var fast besluten om att aldrig gâ in pâ personliga saker, sätta in bild pâ mig själv eller barnen. Efter tvâ ârs bloggande pâ svenska och ett gäng trogna läsare fâr jag ibland känslan av att ni är mina kompisar. Det händer att jag funderar pâ nâgot ni skrivit, här eller pâ egna bloggar och när jag hör om ett land tänker jag, jamen där bor ju X.
Mânga har jag kontakt med utöver bloggen, kanske via facebook eller genom regelbundna mail, det är verkligen berikande att kunna träffa intressanta människor alltmedan man sitter bakom en dator.
Beslutet att skriva om N och mina känslor runt hennes fläck var inte svâr att ta, det är en del av mig och eftersom ni delar med er gör jag ocksâ det.
Jag är djupt rörd av alla kommentarer, pâ bloggen och via email. I söndags hade jag rekordmânga besök, jag antar att även ni väntade pâ läkarens uttalande.
Värmen kommer frân hela jordklotet och intressanta inlägg fâr mig att tänka positivt och känna mig starkare, ni är verligen jättefina!
Tack snälla för ert stöd, det betyder enormt mycket.

3 kommentarer:

Thérèse sa...

Tycker det var väldigt fint skrivet :)

Unknown sa...

Det är just därför jag inte kan sluta blogga! Ni är de allra bästa, roligaste och framför allt kunnigaste. Vive nous!

Anna sa...

Har varit i Sälen en vecka och åkt skidor. Läste dina inlägg nu. Hade ingen aning! Hoppas, hoppas det gick bra hos läkaren men om det inte gjorde det så kommer det gå bra ändå! Min son har två pigmentfläckar i hårbotten vilket gör att han har två blonda fläckar i sitt numera mörka hår. Han är jättetrött på alla som tror att han färgat slingor. Vi brukar alltid säga att när han föddes träffade solen honom där just när han kom ut ur mig. Faktum är att han nu är väldigt stolt över fläckarna som gör honom speciell. Min dotter har gröna ögon men i ett öga finns "10 minuter" brunt. Verkar som om vår blandning av ljust och mörkt skapar spännande resultat! Din dotter är väldigt vacker och kommer att fortsätta vara det med eller utan pigmentfläck!Kramis!!!