söndag 27 februari 2011

Livet är orättvist- jag vet mina nordiska vänner!

Nu är vi i slutet av vintern. en vinter som började i mitten av december ungefär.
Med vinter menas att man kan ha stövlar pâ sig utan att svettas och att man inte längre gâr i bikini pâ stranden. Pâ vintern använder vi även luftkonditionering som varmblâs och vi mâste knäppa pâ värmen till varmvattenbehâllaren som annars värms upp mha solen.

Man blir lite störd av rytmen här. Vi är ganska trötta pâ att smâfrysa i husen och det känns som om det var superlänge sedan det var riktigt varmt.
Eftersom sommaren bara är 45 minuter med inrikesflyg härifrân känns det underbart att resa ner till Eilat nâgra dagar.

Röda havet är badbart för blâfrusna turister men förmodligen iskallt för Israeliska badkrukor. Det gör inget.
Jag ska ligga i solen och götta mig med en bra bok ( hundraâringen som klev ut genom fönstret och försvann) och skvätta lite vatten med lilla N som ocksâ kommer med.

5 dagars slappt pool och strandhäng med makens faster och fabror.
Just nu känns det som det inte kan bli mycket bättre.
Yehouuu, nu reser vi!

4 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Trevlig resa och vad harligt det later! Faktiskt borjar sommaren att ta vid sa smatt har ocksa och jag har insett att detta ar nog sista veckan med boots sedan blir det sandaler (gransen mellan boots och sandaler ar ju tamligen harfin, men den finns). Igar hade vi 30 grader och man vagade sig till poolen men badade gjorde jag inte!
Kram!

Katarina sa...

Ha det så gott!

Unknown sa...

Götta pâ bara; det är du värd!

Jenny sa...

är bara liiite avundsjuk, ;) härligt, härligt, härligt!