tisdag 21 juni 2011

Vâran jävla Krigszon








För sâ kallar mânga vâran lilla jordplätt.


När min första aupairflicka och jag hade ett snack efter att hon bott här i tvâ mânader förklarade hon att det inte alls var vad hon förväntat sig.
Att bilderna hon sett pâ tv inte alls liknade Israel. Att hon förväntat sig nâgot mer ghetto-aktigt.


Mediernas maktmissbruk...


Kommer ni hâg att jag berättade om vâra franska vänner?
Vâra närmaste. De som reagerade med ilska över vârat beslut om att lämna Frankrike för Israel. De som kallade Israel för krigszon och sa att de aldrig skulle sätta sin fot här.

De är pâ väg.
De anländer med sina ungar i agusti och stannar i tvâ veckor.
Vi jublar sâklart, och tar ut segern pâ förhand.
Jag känner ingen som varit här utan att bli hänförd.










2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad bra det var när det fortfarande var politiskt korrekt att vara volontär på kibbutz. Då hade Israel massor av goodwill ambassadörer även i Sverige!

Anonym sa...

Den anonyma var jag, Anna i V:ås! Går inte att använda mitt konto i Google längre för sådant här, då kommer det upp krav på en massa andra uppgifter...