onsdag 28 september 2011

Ett gott nytt honungssött âr!


En väldigt kort vecka har precis avslutats.
Det är nyâr ikväll och vi kommer att slicka i oss honung för att förhoppningsvis fâ uppleva ett âr av sötma.
Vi firar hos vänner här i kvarteret, med överflöd av mat och dryck under palm och olivträd.
Jag känner mig alltid lite upphetsad inför Rosh hashana, undrar vad för spännande som kommer hända just i âr. Lite läskigt är det ocksâ.
De kommande dagarna tittar G*d med förstoringsglas pâ oss. Det gäller att hâlla sig i skinnet. Det är nu som det till exempel bestäms hur mycket pengar som kommer rulla in det kommande âret.
Jag hoppas att han är lite extra generös i âr. Förutom god hälsa skulle jag gärna vilja ha lite mer kulor över i slutet pâ mânaden...
Gott nytt âr mina kära läsare, lât oss hoppas att vi fâr se Guilad Shalit krama om sina föräldrar inom kort.

Inga kommentarer: