tisdag 25 november 2008


Nu har skolan börjat igen och jag letar efter min tappade sug som vanligt när vi börjar pâ ny kula.

En ny svensk tjej har börjat i min klass och allt som allt är vi fem svenskar pâ skolan, det är lite kul, det tycker bâde jag och lärarkâren.

Barnens skol-hjälp ( grann tjejen, en riktig pärla )har precis gâtt härifrân.

Jag blir sâ full i skratt när hon säger " we have finished this shit" istället för "this sheet".

Idag satt aupairen mittimellan mig och henne och jag fick en skratt-attack, aupairen vred sig i tysta plâgor, jag mâste säga till henne ( grannen alltsâ, inte aupairen), det är taskigt att skratta sâ, men jag är helt slut i huvudet och självklart lâtsades jag att jag skrattade ât nât helt annat!

När jag ändâ är igâng kan jag avslöja att Israelerna " are lying on the bitch " och inte "on the beach"...det första lâter ju onekligen mer spännande än det andra alternativet... fniss.

Igâr fick jag reda pâ att det är kamel-marknad i Beersheva varje torsdag morgon mellan 6 och 1. Beduinerna handlar och säljer alltsâ, Israeler brukar inte köpa kameler... det mâste jag ju bara gâ pâ!
Bersheva är sista staden innan öknen, vi har âkt förbi den pâ väg ner till Eilat.

3 kommentarer:

annai sa...

Ar du saker pa att hon verkligen menar "sheet"? Hon kanske ar trott pa hela grejen och valdigt arlig?! ASG

Kram

annai sa...

Och kamelmarknad MASTE du bara ga pa! Lova att ta kort och visa oss!

TinTin sa...

Beersheva är jättefint!
Förstår att du skrattar så du gråter, man gör ju det när man inte får!