torsdag 18 juni 2009

Hettan är här, en meter pâ vintern blir femtio pâ sommaren. Solen tynger axelväskan och man söker febrilt skugga.
Idag i bilen körde jag med nervevad ruta och AC. När jag kände varmluften blâsa emot mig trodde jag att jag satt pâ värmen i stället fôr kylan innan jag insâg att varmblâset kom frân det nervevade fönstret.
Solen är elak här, man ser ofta människor gâ under paraplyer och mânga bär stora hattar för att skydda ansiktet.
Hudcancer är ett ord som fâr alla att skaka av rädsla, även mig.
Fram till slutet av September är det solkräm med hög skyddsfaktor och parasoll som gäller, brun blir man vare sig man vill eller ej.
Det är jobbigt at svettas, men livet är faktiskt härligare under sol och blâ himmel än i regn och kyla!

2 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Nu ska det bli trevligt med sommar ett tag. Kul att bada, i alla fall för barnen. Mn i september är man så TRÖTT på solen så man vill spy. Höstens första regne är alltid väldigt efterlängtat!

annai sa...

Ja, man måste vara försiktig. Det är jag här också när sommarsolen skiner, även om det inte är jämförbart med er värme! (De visade temperaturer runt om i världen på vädret häromdagen och det var 47 i Dubai. För oss är det lite overkligt!)
Man blir klok med åldern. Inte som förr när alla smörjde in sig i oljor utan faktor.
Har sommarlovet börjat för barnen? Här går de fram till den 30 juni.