söndag 30 augusti 2009

När man bara är ledig en dag i veckan mâste man vara extra aktiv. Sover man bort den är det ju slöseri...
Isrelens helg börjar därför pâ fredag kvällen med stor middag, släkten eller vänner bjuds in och man serverar ett gäng smârätter innan huvudrätten, dricker vin och äter efterrätt.
Chabbat- (lördagen )tillbringar man ocksâ i glada vänners lag- eller som vi idag- ensamma pâ stranden. Vattnet är ca trettio grader varmt och krsiatllklart, solen stark men inte elak som i Juli och början pâ Agusti. Stranden är full, men de flesta turister har âkt hem vilket gör att det faktisk är mysigare.
Vi sextiden drog vi hem- duchade av oss sanden och begav oss till vâra ryska vänner och invigde deras balkong. Grillning, kall öl och ljummen luft, jag tror att det är 28 grader och klockan är halv ett pâ natten...
Imorgon är jag tillbaka till jobbet och stolkastande Colombianskor efter ett händelserikt dygn fyllt av njutning.

3 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Ja, man måste verkligen se till att klämma in allt på ett enda dygn! Fast jag sov ordentligt i lördags för jag var helt slut. Nu väntar två lååååånga dagar igen. Jag hinner inte ens hem mellan jobb och det andra jag gör på kvällen...så idag ska jag fixa allt så att jag inte behöver oroa mig för att barnen inte har rena kläder eller lagad mat!Upp och hoppa Katarina!

Katarina sa...

Låter som mysiga dagar speciellt när turisterna lämnat stället till förmån för er.

Tina i Grekland sa...

Det låter härligt. Fullt ös medvetslös... fast på ett härligt sätt!