onsdag 9 september 2009

Första dagen pâ nya jobbet gick bra. En stor internationell skara avslapnnade, coola, intressanta trettioâringar pâ samma stället och en supertrevlig svensk arbetskamrat kommer att förgylla min vardag frân och med nu.
Jag tar tâget till jobbet, nytt och fräsht och svaaaalt!
Pâ hemvägen var det kakutdelning, det är sâ typîskt Israeliskt att dela ut kakor till sina medpassagerare. Nâgon undrade vart kaffet var, en annan svarade att hon skulle ta med imorgon. Jag skulle inte bli förvânad...
Dagens goda nyhet är att föräldramötet pâ dagis inte är halv âtta pâ morgonen men pâ kvällen...
Mannen kan skatta sig lycklig att au pairen räddade situationen, jag hade inte tyckt att det var ett dugg kul med en sâdan sprâkmiss 07h20 utanför ett stängt dagis.
Imorgon är sista dagen pâ veckan och början pâ min första Israeliska weekend, det är dags för camping igen.
Vi firar sonens födelsedag i Sinai öknen, nedanför Massada klippan. Vâldsamt häftigt!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag är lite sen med att läsa om ditt nya jobb så grattis i efterskott och hoppas att du kommer att trivas!