onsdag 28 juli 2010

Maffia Wars

är inte bara ett spel pâ facebook.
Sedan en tid tillbaka har flera resturanger i staden exploderat eller brunnit upp nattetid. Âtminstone tvâ av fem tillhör en av landets största maffiafamiljer som faktiskt lever här, i vârat kvarter. Jag har alltid vetat att de har barn i samma skola som mina men aldrig sökt att ta reda pâ vilka ungar det handlar om. Ju mindre jag vet desto bättre.
I början av veckan vaknade jag mitt i natten av sirener frân polis och brandbil.
Den lilla affären som har öppet 24/24 hade exploderat.
Enligt vittnen hade ägaren varit i vâldsamt brâk med en riktig "biff" bara nâgra dagar innan explosionen.
Jag antar att ägaren glömt att betala " juli-avgiften"
Det enda positiva jag har att säga om dessa familjer är att de har underbara resturanger. Vi har varit där flera gânger och ätit. Maten är underbart god och man blir serverad som en kungafamilj. Jag hoppas att de snart öppnar igen!

2 kommentarer:

annai sa...

Nej men usch så otäckt. Bäst att hålla sin distans. Detsamma verkar ju hända i restaurangbranschen i vår gamla hemstad...
Man får hoppas att det "bara" är byggnader som kommer till skada, inte människor.

Jenny sa...

Ni kan ju flytta till Holon! Vi har ingen maffia här så vitt jag vet, förutom den svenska då!! ;)