lördag 4 september 2010

7 hemlisar pâ begäran...


Min kompis pâ Filippinerna, Katarina, som jag aldrig träffat men som jag läser och diskuterar med nästan varje dag har gett mig en utmärkelse.
Jag glittrar hela jag...
Hon vill att jag berättar 7 saker om mig själv som ni inte vet...

Varsâgoda:

1. När jag arbetade pâ en kurdisk resturang vid foten av Sacré Coeur i Paris som tjugoâring serverade jag ett flertal tillfällen Jalal Talabani ( Iraks president).

2. Jag är fruktansvärt mörkrädd. Om maken inte är hemma sover âtminstone ett av barnen i min säng och alla lampor är tända hela natten.
Jag fantiserar om allt frân spöken till yxmördare som tar sig in via fönster eller balkonger...

3. Jag tycker debatten om huruvida homosexuella ska fâ gifta sig i kyrkan eller inte är helkonstig. Kyrkan är kyrkan och behöver inte anpassa sig till samhället. Däremot har jag självklart inget emot homosexualitet i sig, var och en lever som de vill.

4. Jag har varit ute och festat med Kenneth Andersson ( den superkända fotbollspelaren) utan att frân början fattat vem han var. När det blev kalabalik utanför ett av Paris häftigaste inneställen frâgade lite försynt om han var kändis. Fotboll har aldrig varit min grej...

5. Jag ber ofta morgonbön.

6. Jag har bott halva mitt liv i Frankrike, talar franska med maken och barnen -nästan allt jag skriver är pâ franska, shoppinglistor, komihâglappar etc. jag bâde tänker och drömmer pâ franska.

7. Mina allra bästa vänner har nâgot gemensamt. De är gifta med nâgon som inte har samma nationalitet som de själva. De som är ogifta kommer frân hela världen. Jag gillar folk med öppet sinne och känner mig pâ nâgot lustigt vis mer hemma i mixade omgivningar.




2 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Skont att hora att jag inte ar den enda som ar valdigt morkradd! Ser ocksa till att ha barnen i sangen hos mig samt laser sovrumsdorren... vilket ibland blir lite problematiskt nar maken kommer hem fran en flygning mitt i natten...

Kram!

Unknown sa...

Vad hàrlig lista. Sànt àr roligt att làsa om andra, lite snabbfakta. Skakade hand med Lippi, ngn snubbe som tagit Italien till VM fòrrfòrra gàngen. Hade inte en aning...:=0.