måndag 31 januari 2011

Senaste skvallret...


Idag var jag och fikade med S. Man mâste ju hâlla sig updaterad liksom.

Och updaterad blev jag.

Nu vet jag att M ( hon med de nya silikonbrösten) pucklade pâ R's ( hon som är gift med han som är maffiaboss) syrra eftersom M trodde att R pökade ( sâ sa man pâ 90 talssvenska i Sörmland) med hennes man.
Jag vet vem som lâtsas gâ pâ kurser hos rabinen men som egentligen hânglar med en av morsorna pâ dagis - det är han som är sâ religös att han lâtsas att han inte kan ge kindpussar längre när han hälsar för det är syndigt!

Jag vet vem som riskerar fängelse om han reser till Europa...

Tänk vilket actionlöst liv vi lever om man jämför...
Tur att jag har Solsidan pâ Tv4!

3 kommentarer:

Helena sa...

Israels svar på Dallas?!
då är det mycket lugnare på franska vischan.
Hade inte hört ordet pöka sen typ 90-talet i Sörmland, ASG va fult ord
Kram
Helena

ExPIAtriate sa...

Ah, ordet poka far mig att minnas Ronny & Ragge och Faarrrrrden! Gamla goda tider! Det later ju som rena rama Wisteria Lane dar borta. Vi har ocksa vart eget Wisteria Lane och kallar oss ibland lite (mer eller mindre) skamtsamt for Emirates Desperates Housewife...Man har ju som bekant inte roligare an vad man gor sig!

Jojo sa...

Bara i Netanya... ;o)