fredag 4 februari 2011

-Mamma, du fattar ingenting!!!



Jag tycker faktiskt att 11 timmars fotboll i veckan är för mycket.
Fotboll är en sport, och sport sysslar man med pâ sin fritid.
Jag vill inte ha en medelmâttig fotbollspelare till son, utan en välutbildad finanshaj eller nâgot annat som faller honom pâ läppen.

Nu är vi där igen.
Det skär ihjärtat när ungen grâter och mannen har gett vika.
Tre träningar à 3 timmar per vecka och matcher pâ chabat.

Jag vägrar gâ pâ fotbollsmatch pâ mina lediga dagar.
Vägrar.
Ni fâr kalla mig urdâlig morsa men jag gör det inte.
Dessutom tycker jag att familjen ska vara samlad pâ chabat, pâ nâgot mysigt ställe, lângt ifrân en jädra fotbollsplan i 40 graders hetta.
Suck.
Dubbel suck.
Efter tvâ ârs fajt fâr jag erkänna mig besegrad...

5 kommentarer:

Tina sa...

Hur gammal är fotbollsspelaren? Nog låter 11 timmar per vecka mycket! Men är det det han vill göra så bör du nog låta honom göra det? Hoppas att du överlever... (finns det inte inomhusfotboll med ac i hallen?)

Svensk chekchouka sa...

Tina, han är 10 âr. Nej, ingen inomhus fotboll... hettan pâ sommaren är outhärdlig, fattar inte hur de orkar!

annai sa...

Jag är HELT på din sida. 11 timmar per vecka och så matcher varje helg är ju enormt mycket för ett barn (och en mamma!!!) Jag är också en "dålig självisk" mamma som skulle vägra spendera hela familjens lediga gemensamma tid på ett av barnens idrottsevenemang. Jättekul att de har intressen och hobbisar men allvarligt, 11 timmar per vecka?! Vansinne! Skolarbetet måste ju bli lidande av det också, och för mig är det faktiskt viktigare. Men jag vet hur det är. Vissa tränare/arrangörer LEVER för sporten. Man kan tro att barnen är professionella!

Unknown sa...

Ställer mig i raden bakom dig. Även när han har blivit fotbollsmiljonär.

Anna sa...

Jag är såå glad att min tioåring nöjer sig med 1,5 timme pingis i veckan, inga matcher och så lite snowboard när det går. Och min sjuåring sysslar inte med någon sport, bara sjöscouter och slöjdklubb. När sonen gick på gymnastik fick jag rysningar av skolgympasalen de var i. När han gick på innebandy ville han som tur var inte spela matcher men då blev ju vi sedda som konstiga som aldrig var där och hjälpte till hela helger...Stödjer dig helt, gemensamma helggrejer är mysigare!