onsdag 9 februari 2011

Ögonblick av lycka






Jag skriver ofta om hur viktigt det är att mâ bra. Hur viktigt det är att se till att man mâr bra.Skratta lite, bubbla lite. Allvar gör mig sjuk, helst vill jag bara ha bekymmerslöst, oansvarslöst kul.
Imorse var vi pâ banken. Sedan strosade vi längs strandpromenaden i Netanya och ât en härlig Israelisk frukost pâ Davinas. Vi stannade och skojade lite med Netanyas första hora. Hon som kan prata svenska och himlar med ögonen sâ fort man säger Fn soldat. Jag gav henne fem shekel för när man närmar sig 70 är det dâligt med kunder i den branchen.
Klockan tio var vi tillbaka hemma och fit for fight.


Människorna pâ bilderna har naturligtvis ingen connection med texten ...

6 kommentarer:

Thérèse sa...

Hur gammal är du? 40? Jag hoppas att jag kommer se lika fresh ut som dig då jag fött 3 barn och nått den åldern! :D

Svensk chekchouka sa...

âh Thérèse, you made my day- jag blir 40 i juni i âr- känns fruktansvärt, jag tog ju precis studenten

Thérèse sa...

Jag är bara ärlig! Och ta det lugnt, du ser ut som att du nyss tagit studenten också :D
Man e int äldre än va ma känn se :)

Anna sa...

Äh, det är kul att fylla 40! Speciellt när man ser yngre ut, ingen tror på en! Dessutom tyckte jag alltid det lät som jag ljög när jag sade 39. 40 är mer rejält! Jag hade ett av mina bästa år det året jag fyllde 40=ny lägenhet, nytt jobb och roliga semesterresor. Och en jätterolig 40-årsfest! Man har inte roligare än man gör!

Fröken L sa...

Håller med Anna, ålder är bara en siffra. Livet blir till vad man gör det. Snällt av dig att sponsra tanten. :)

Kram dila

Svensk chekchouka sa...

Therese och Anna, man kan ju tyvärr inte göra mycket ât det, mer än att börja ljuga om sin âlder och sâ patetisk blir jag nog aldrig. Fest blir det Anna, en riktig en!