söndag 6 mars 2011

En guldstjärna till min äkta hälft

Maken har alltsâ varit själv med ungarna i en vecka nästan.
Ni som läser här vet att jag har en Sefaradisk make, uppväxt i ett hem där kvinnorna städar, lagar mat och uppfostrar barn och männen äter och blir serverade.
Huset var iordningplockat, tvätten var tvättad och vikt, barnen ser ut att ha ätit hela veckan, säkert pizza och annan hämtmat lite oftare än vanligt men min man arbetar 12 timmar om dagen sâ han hinner inte laga sâ mycket mat.
Det enda klagomâlet kom frân äldsta sonen.
Pappa kramar inte lika ofta som mamma.
Pojkarna har lidit krambrist.
Det har vi tagit igen i helgen. Vi har kramats som attan och jag är lycklig över att det just är kramarna de saknat allra mest.

3 kommentarer:

Unknown sa...

oh, wow verkligen. Jag gick igenom tusen fràgor: har han betalt hemhjàlp? Nja. Har hans mamma kommit fòr att stàda? Nej, fòr de bor ju làngt borta. Dà àr han ju vàrd en stor guldstjàrna.
Skulle aldrig gòra lika om jag hade en siciliansk man. Dàrfòr slirar jag "singel".

Svensk chekchouka sa...

Slira singel lâter ganska kul Johanna, fortsätt med det tills du hittar Mr Right!

Karin sa...

Jag drömde om din man i natt! Han hade skrivit en manual om hur man tar hand om sin familj. Jag kommer ihåg att det var bilder på dig i bilen när du lämnade barn i skolan, det var tydligen mammans jobb enligt hans manual. Hur sjuka drömmar kan man ha egentligen?!