fredag 11 mars 2011

Facebook status

(Min dator ar utlanad och jag hittar inte prickar eller prick pa qwertyn.)

Jag tror att jag har ca 350 kompisar pa Facebook. Nar jag ser att en tredjedel ( en stor majoritet av de franska vannerna) uppdaterar sedan flera dagar tillbaka med nedrakningar och euforiska kommentarer eftersom det var tre avsnitt av Grey s anatomy haromkvallen, da tycker jag synd om manniskan.
Jag hoppas att den dagen aldrig kommer da lycka for mig och Olivier ar ett tvprogram...

6 kommentarer:

Anna sa...

Det finns visst en facebook-sida som heter "Alla barnen hade facebook utom Siv - hon hade ett liv" som man kan gilla. Jag har flera bekanta som lever sitt liv på fejjan, därför ville jag vägra facebook men pga av jobbet så tvingade min chef mig att vara med. Jag har dock bara 11 vänner än så länge, ignorerar de flesta för att jag tycker att det hela för alltför många är tragiskt...

Unknown sa...

Jag är FB fan. Ett utmärkt sätt att hâlla kontakten med mina vänner utspridda över jordklotet. Jag förundras, fascineras när jag ser hur folkever olika och lika. Jag vet nu att man äter tacos p^^a fredagar till myset, att folk gillar attberätta för andra när de tar et glas rött eller vitt och att Grey's Anatomy är livsviktigt för de flesta av mina franska vänner ;)

Unknown sa...

Olivier är alltsâ jag, chekchoukan, pâ makens dator...

ExPIAtriate sa...

Jag maste nog saga att jag gillar FB, om man tar det for vad det ar! Precis som du sager kan man folja diverse mer eller mindre viktiga handelser i folks liv fast de befinner sig langt bort. Och de viktiga sakerna dryftas ju utanfor FB anda!
Kram!

Anonym sa...

Jag förstår att fb är jättebra när man lever långt från sina vänner och släktingar men att sitta hemma och prata med grannen via fejjan känns något överdrivet...Fast att läsa bloggar är också beroendeframkallande...Om jag bodde utomlands tror jag nog att jag också skulle ha en egen istället för att skriva massor av mail och brev. Hälsningar Anna som inte orkar logga in...

Lillie plein damour sa...

Men jag mâste säga att vi har följt nâgra avsnitt och tittade pâ de sista AVSNITTEN, som slutade alldelles försent och det var HEMSKT, vilket slut!