måndag 21 mars 2011

Vuxenpurim i Tel Aviv




I lördags begav vi oss in till Tel aviv för vuxenfirande av Purim.

Vi var utklädda till Alladin och Yasmin. Maken sâg ut som Alladin.
En svenska utan svart peruk ser desvärre aldrig riktigt ut som Yasmin men det gjorde inget, vi hade vâldsamt kul ändâ.
Vad som alltid slâr mig här är den lättsamma stämmningen pâ nätterna. Trots otroligt mycket folk, alkohol och ungdomar sâg jag inte ett slagsmâl.
Jag sâg ingen riktig polis heller, bara utklädda. Publiken är blandad, vi var lângt ifrân de enda 40 âringarna som var ute.

Förmodligen tycker en stor majoritet att vi pâtvingas tillsräckligt mycket vâld här för att njuta av festligheter och varandra utan gruff och smockor.
Vid Florentin och Rotchild var det sâ smockat med människor klockan 2 pâ natten att det var svârt att ta sig fram. Lite imponernade med tanke pâ att söndagar är arbetsdagar i Israel och att det faktiskt var den tredje och sista natten som festen varade!

Ârets kostym var definitvt "the black swan".
Nästa âr klär vi ut oss till Brasilianska samba dansörer!

7 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Ah vad fina ni ar! Vad vacker du ar med ditt pannsmycke!!! Slar vad om att du var den mest exotiska Yasmin i alla fall!
Roligt med festligheter dar man kan ha trevligt, utan det vanliga gruffet som man ofta stoter pa i norra Europa. Sambadansorer later som en bra ide, inte sa mycket tyg som behovs heller :)
Kram!

Thérèse sa...

bland karlarna var nog arets kostym khadaffi dock :)

Jenny sa...

Vad fina ni var!

Anna sa...

Jättefina! Den största purimfest jag varit på (när S fortfarande var i lumpen...en evighet sedan alltså!) så var jag beduinkvinna - inte heller så övertygande när jag var mycket blond....S var prostituerad men såg mer ut som en transa. Högklackat i storlek 44 var svårt att hitta så det blev brorsans ridstövlar! Och inte var det snyggt med nätstrumpor där håren på benen stack ut!

Karin sa...

Urtjusiga! Och jag är alldeles övertygad om att Yasmin gärna hade varit blondin.larpeg

Karin sa...

Och "larpeg" var då min ordverifiering...

Katarina sa...

Wow. vad fina ni är. dina smycken är hur läckra som helst. Jag kollade faktiskt in indiska pannsmycken idag på min väg till ett ställe. Påminner lite om det du bär.

Kram