fredag 17 juni 2011

När världen krymper...


Inatt vaknade jag klockan halvtvâ av ett viberpling.

Jag erkänner att jag är sân där jobbig människa som sover med telefonen bredvid sängen, som kollar sms, whatsapp och viber tusen gânger om dagen.

Min bästa vän frân Irland undrade om vi mâdde bra.

Hon hade läst pâ twitter att det varit en enorm explosion i Netanya.

Jag väckte maken som sa att han faktiskt hört "un boum" och sirener lite tidigare.

Mitt i stan, pâ frihetstorget hade en hel fastighet exploderat.

Inget attentat, bara en gasläcka.

Ett ljushuvud hade tydligen skurit av en gasledning vilket framkallat en explosion som enligt Natanyaborna själva kunde jämföras med en atombomb.

4 döda och 90 skadade.

I all förödelse fascineras jag av hur Anna, som bor tusentals mil bort fick nyheten innan mig...







3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Hemsk olycka, men fascinerande med vilken hastighet, och på vilka sätt, nyheter idag rör sig över världen!

Y+S sa...

Så hemsk olyckan var!

Har blivit rekommenderad att titta in här eller min man rättare sagt men jag är också nyfiken.
Så trevlig precis vad jag behöver just nu.
Tänka på lite annat, för många år sedan bodde jag med i detta underbara land som är min makes födelseland och jag hoppas kunna komma tillbaka i dec på ett bröllop.
Om Gud vill och vi alla mår bra.
Fram till dess lär jag följa dig/er :-)

Sara

Svensk chekchouka sa...

Freedomtravel: eller hur. Twitter men även facebook är fantastiska redskap.

Y+S; Välkommen!!! Vad kul att se en ny läsare! CHabat Shalom!