tisdag 14 juni 2011

Paddling pâ Jordanfloden




Mândag och lediga. Det känns som om vi inte varit utanför kvarteret pâ ett halvâr.
Packade utflyktsväskan, hela familjen var pâ strâlande humör, alla längatde bort lite.
Vi styrde kosan mot Genesarets sjö, sydspetsen, precis där Jordanfloden börjar sin vandring mot Döda havet.
Där, vid RobnRoy's hyrde vi kanot.
Vi paddlade, kastade oss i lianerna som hängde utmed floden.
Klättrade upp pâ trädstammar och hoppade ner i ett alldeles perfekt varmt vatten.
Underbart.
Balsam för själen.
Idag pâ morgonen känner jag mig extra i harmoni. Det är sâ viktigt att koppla bort, att bara vara utan att fundera pâ arbete eller vardagsbekymmer!
Igâr beställde jag en ny kamera. En Nikon d3100. Alla bilder ovan är tagna med Iphone.

4 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Sa vackert det ser ut! Sannerligen ett fantastiskt land ni bor i! Man maste komma ivag da och da,just nu kanner jag att vi ar pa gransen till det dar stora sommarutbrottet som kommer da hettan ar som varst och man springer pa varandra inomhus. Men ungarna och maken aker hem pa fredag och jag har anmalt mig till en fotokurs sa det kanske blir ordning i huset anda! Beratta vad du tycker om din kamera! Jag har en Nikon D80 som jag precis ar pa speaking terms med men efter den har kursen hoppas kunna fa ett lite narmare forhallande med!
Kram!

Freedomtravel sa...

Ser underbart ut! Vackert och avkopplande från alla vardagens måsten! Påminner mig faktiskt om en flod mitt i Nya Zeeland där vi såg många kanoter och tänkte att "hit måste vi tillbaka nån gång och paddla"

Svensk chekchouka sa...

ExPIA :Vad kul med fotokurs! Tar du det pâ nätet?
Det är erkligen en jungel av kameror pâ marknaden, jag hoppas att jag gjort ett bra val. Nikon känns som ett säkert kort.
Kram

Freedomtravel:
Det är fortfarande lite lummigt vilket är ovanligt fÖr israel. Att bada i sötvatten känns dessutom annorlunda.
Nya Zeeland är en dröm fÖr mig! Kram

PEC sa...

Vad härligt det ser ut, väldigt exotiskt. Kan förstå att det är som balsam för själen. Skulle själv behöva lite av det just nu. Kram, Petra