tisdag 16 september 2008


Idag har vi dansat pâ skolan, glada Israeliska danser till käck musik. Alla gapskrattade och tänkte nog pâ om vänner och bekanta kunde se oss springa omkring i cirklar med händerna i vädret, svettiga, illröda och glada. Stämmningen pâ skolan är minst sagt uppsluppen, trots att alla tar det pâ blodigt allvar finns det gott om plats för skratt och skämt. Sâng och danslektionerna borde egentligen filmas.

Idag fick vi vâr första tvräkning. Beloppet stämde inte alls överens med det som stâr pâ kontraktet sâ jag ringde till företaget för att kolla varför. Först sa de att de tagit fel pâ 40 shekel, när jag svarade att jag fortfarande tyckte att det verkade mycket mer än det som stod pâ kontraket ldrog de av ytterligare 50 shekel ( totalt 90 alltsâ) När jag undrade hur mycket paketpriset egentligen var gav de mig en summa pâ nästan hundra shekel mindre än det som stod pâ kontraktet. Det ska bli spännande att se hur mycket vi betalar nästa gâng. De har aldrig gett samma pris tvâ ggr och pâ kontraktet har de kladdat dit nya priser med kulspetspenna.

Vi hinner inte se mycket tv, men jag kollade pâ Big brother häromdan och gapskrattade ât en av medlemmarna som hade ihjäl en stor cikada med dusch-handduken En ordentlig snärt följt av en harang fula ord pâ arabiska. Jävla djurplâgare, en sân grej skulle man säkert kunna anmäla till djurskyddsföreningen om man bodde i Skâne eller nât.

Jag har köpt ny kamera, pâ kortet ser ni en exotisk trädstam...

4 kommentarer:

Mia sa...

Ta med kameran till nästa danslektion. ;)

Läckert kort. Dinosaurie, tänker ju 6årsmamman med en gång.

Svensk chekchouka sa...

jag lovar att ta me den!!

Lillie plein damour sa...

Vad är en cikada?
Puss

Svensk chekchouka sa...

en skrikande gräshoppa, "grillon" pâ franska.