måndag 15 september 2008

Skolan börjar klockan 8 och hâller pâ till ett, dâ hämtar vi barnen. Mellan halv tvâ och halv fyra gör jag mina läxor, sedan yngste sonens läxor fram till halv sex ungefär dâ jag tar tag i den store sonens läxor, han har en timmes privatlektion i hebreiska mellan halv fem och halv sex. Idag var alla läxor klara klockan halv sju och jag känner mig som en albatross som är pâ väg att störta trots aupairens ovärdeliga hjälp med dammsugning, matlagning och tvättning.
Nu är klockan halv nio och jag borde repetera verb, vi har prov om en vecka, klarar jag inte det flyttar de inte upp mig en klass.
Livet är hârt men jag har lite sand mellan târna efter eftermiddags kaffet pâ strand-kafeet som pâminner mig om att vi är precis där vi vill vara...

5 kommentarer:

Karin sa...

Åh vad ambitiös du är, jag är imponerad! Jag är säker på att du kommer att klara provet galant. Förresten, jag har en jättebra sammanställning av verb som vi gjorde i skolan, du kan få den när vi ses (har ju naturligtvis renskrivit allt i ett extra block...)

Svensk chekchouka sa...

vad gullig du är Karin, jättegärna, verben är min värsta fiende, särskilt de som uttrycker "past". Jag känner ju press, vi har bara 5 mânader pâ oss att lära innan vi mâste börja jobba, nu har det redan gâtt 1!

annai sa...

Jag tycker att ni ar jatteduktiga som kampar pa. Nothing worth having comes easy!
Stor kram vannen.

Lillie plein damour sa...

fniss. Ja jag önskade att jag hade sand mellan târna, men det har jag inte, bara fotsvett..drypande fotsvett i mina stövlar. Hösten är här, i alla sin ära.
Puss

Sassa sa...

vilken underbar känsla! Lycka till med provet, det kommer säkerligen gå bra speciellt med den "drive" du har!! så underbart!