tisdag 23 september 2008

När lillan vill smaka salta fiskar och faktiskt tycker om är det jättegulligt, âh- hon vill ha mer- svenska gener... fast nu är pâsen slut och det är inte alls lika sött. Fâr mig att tänka pâ Au Pair nr 2 och äldsta sonen.

sonen; vad är det där?
aupairen; en alladin ask...
- âh, choklad, fâr jag ta en.
- Visst , ( aupairen väljer själv den där runda äckliga med körsbärslikör i och ger till sonen) här!
- Blää vad äckligt, finns det inga andra?
- Nej, a l l a smakar likadant, här ta en till!
- usch vad äckligt
- aupairen ( triumfernade) tycker du?

Imorgon är det prov, jä*la verb och satans prepositioner.
Jag mâste städa hjärnan.

4 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Lycka till!! Stressa inte bara och gissa om du inte kan! Lyckos dig som bor så nära IKEA.

Marianne sa...

Hahaha, ja smart au pair, annat kan man ju inte säga! Och sonen äter fortfarande inte Alladin så du får behålla allt själv?

Får mig att tänka på den turkiska tjejen som var uppväxt i Sverige men jobbade som receptionist i Istanbul på Kontoret. Hon hade en påse Turkisk peppar på skrivbordet. Alla var jättenyfikna och frågade om de fick smaka. Visst, varsågod! Samma reaktion: BLÄ! Ingen turk ville någonsin mer smaka på svenskt smågodis så hon hade allt helt för sig själv utan att behöva smussla med det! (Ja, utom för svenskarna då.)

Marianne sa...

Ja visst ja. LYCKA TILL!

Lillie plein damour sa...

fniss.
Apropâ att säga upp mig sâ gjorde jag det i gâr.
Jag har hitta nu plats i Paris pâ en liten byrâ, i Finance aquisition/fusion och börjar i Okt.
Kram