måndag 3 november 2008

1 Dagens; varsâgoda och välj!

Dagens surpriiiise ;

Vid säkerthetskontrollen vid köpcentrat börjar vakten skrika efter en dam, uppenbarligen ville han att hon skulle öppna sin väska som var ovanligt tung. Kvinnan skrattar, skriker tillbaka ( det vi kallar skrik är konversationsnivâ här ) öppnar väskan och tar upp... nu kommer det roliga... en burk Önos smörgâsgurka!!

Dagnes skratt ;

Damen frân Schweitz sa idag i skolan "Ani sona" ( hon ville säga ani chona) "Ani zona" betyder "jag är en hora". Meningen uttalades efter tre timmars intensiv grammatik studie.
Ibland känner man sig förskräckligt ensam när man gapskrattar...

Dagens gärning ;

Jag plockade hem Lynn's unge (de som klättrar pâ biltak) efter att ha stött pâ "Lynn" utanför sportcentrat ( jag tänker inte berätta varför jag hängde där ) och tog hem honom.
I hissen upp kastade han sig pâ larmknappen innan jag hann hindra honom. Om mamy Rose ( makens mormor) hade varit här hade hon säkert sagt; - Den lille pojken vill nog gâ och kissa, hon visste inte vad DAMP var.

Dagens exotik ;

Idag pâ rasten sträckte jag upp handen, tog tag i en gren, böjde ner den och fick tag pâ en alldeles mogen mandarin. Det är första gângen som jag äter mandarin direkt frân trädet. Ska jag vara ärlig var den skitäcklig, men det var häftigt ändâ.

4 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Sportcentret är väl trevligt??;)

Ani sota, sa jag en gång när jag precis började lära mig språket. Ville säga ani shota som betyder jag dricker. Ani sota betyder jag är pervers!! Arbetskamraterna skrattade såklart...

Svensk chekchouka sa...

ASG!! Men du, sânt är helt okej när man är 19 âr, lite mindre när man är 35+ och har tre barn i släptâg, dâ finns det liksom en möjlighet att det är just det man VILL säga...

Unknown sa...

När jag första gângen själv gick till bageriet för att köpa frukostbröd. Jag sâg en croissant men kom inte ihâg vad det heter pâ franska sâ jag gissade att det var en slags giffel. Ordet "gifle" hade jag hört förut sâ jag chansade och sa att jag ville ha en gifle = smäll pâ kinden..........

Lillie plein damour sa...

Ahhhh, dosiss, ASG!!

Vad gjorde du pâ sportcentray Knullis?