torsdag 15 januari 2009

Israelerna gillar reality tv, jag brukar inte kolla, men igâr sâg jag ett program som fick mig att skratta. Tre killar hade öppnat eget företag och pysslade med underhâllning av hyreshus, städning, byte av glödlampor och annat. Affärerna gick dâligt och en coach hade kallats in för att reda ut orsakerna till att det inte gick runt.
Efter att ha haft näsan i bokföringen kallade han till samrâd och förklarade för killarna att de gick back 1000 shekel per nytt hyreshus. Utgifterna var större än inkomsterna. Killarna sâg ut som frâgetecken men erkände snabbt att de inte räknat med utgifterna i budgeten... De mâste ha haft ângest att sticka ut näsan genom ytterdörren i morse, jag antar att jag inte var själv om att tycka att det var ganska roligt.

Vâra kompisar flinade igâr när jag vid elva pâ kvällen sa att det var dags att dra sig hemât eftersom pokerspelet hos grannarna snart skulle börja. Jepp, Aupairen var upptagen igâr kväll, hon mötte de tunga grabbarna och kom trea!
Alla är djupt imponerade, mest jag.

2 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Duktigt av au-pairen!

Jag gillar verkligen det programmet. Folk verkar leva i en bubbla och fattar inte att de gör av med mer pengar än de tjänar!De tar lån, lever på kredit, bil på leasing, snabblån osv...och sen spricker bubblan!

Svensk chekchouka sa...

Om man ska säga nâgot positivt om relaity tv sâ skulle det kanske vara att man upptäcker människor man aldrig stött pâ i vanliga livet...