tisdag 24 februari 2009

Sista dagen pâ chouken. Morfar grät när jag gick - jag ocksâ.
Det har varit jätteroligt och intressant att studera alla dessa människor.
Skönt att vara bland folk som inte spelar en roll, enkla människor som inte försöker utge sig för nâgot de inte är.
Att arbeta hela sitt liv pâ marknad är hârt, dagarna är lânga och arbetet fysiskt tungt. I mina ögon är de alla beundransvärda och jag tror att de har mer visdom än mânga av oss andra!
Aupairen har lovat att hjäpa till att sälja jordgubbar pâ fredagar, det fick morfar att le igen och hoppet att lysa i morfars 20-âriga barnbarns ögon...

Nu ska jag fixa lite hemma, slappa pâ stranden en dag och sedan börjar jag jobba i en helt ny atmosfär i de tjusiga kvarteren.

6 kommentarer:

Tove sa...

Vill bara tala om att jag lagt dig på min lista. Lycka till med nya jobbet!

Svensk chekchouka sa...

tack tove!!!

annai sa...

Lycka till med nya jobbet gumman! Kram

PEC sa...

Vad hittade du för jobb? Känns upplyftande att läsa din positiva syn på livet och du har helt rätt. Är man negativ drar man endast negativitet. Det är så sant som det är sagt : What goes around comes around. Kan själv vara lite "bitter" ibland men jag har många positiva människor runt mig som hjälper att hålla mig i "styr" :-) Livet är lättare att leva och lyckligare när man kan hitta det fina i det lilla. Fortsätt med det och lycka till med nya jobbet, massa kramar,
petra

Svensk chekchouka sa...

annai; tack vännen!
Petra:
Man mâste gâ i motvind för att kunna njuta av medvind. Jag är ocksâ grinig ibland, fast bara korta stunder, det är dumt att slösa tid pâ sânt tycker jag.
Jag ska jobba i en smyckesbutik, en riktig med fantastiska kreationer à l hollywood!

anna of sweden sa...

Vilka kontraster!
Nu ska det bli spännande att hänga med till de glassiga kvarteren.

Och så ser jag fram emot att höra om aupairen och det 20-åriga barnbarnet. ;D