måndag 8 juni 2009

Undrar i mitt stilla sinne varför de visar väderleksrapporter och vem som tittar.

Kartan ser exakt lika dan ut frân maj till slutet av September.
Sol och 29 grader...varmt, fuktigt och soligt.

När vi kom hit i Juli förra âret, flämtandes, i en tryckande hetta, berättade Israelerna om den hemska vintern, och kylan. Hur blâsten liksom gick igenom märg och ben.
Visst blir det kallt, eftersom luftfuktigheten är hög blir det râtt pâ vintern. Min dunjacka har kommit till användning och jag har tom haft stövlar.
Inomhus finns inga element, men AC'n kan användas som varmblâs när kylan blir för hârd, värst är Januari dâ medeltemperaturen ligger pâ endast 16°C- som en svensk midsommarafton alltsâ...

Nu är sommaren âter här och det är faktiskt härligt att kunna bada igen. Vattnet är vackert i juni, alldeles klart och fritt frân de jätte-maneter vi tampas med i juli agusti.
Mornarna är mindre trötta när det är varmt ute, det är skönt att gâ upp tidigt, öppna alla persienner och njuta av sval morgonluft.
Jag gillar sommaren, kanske kommer jag lida liite mindre av hettan i âr...

2 kommentarer:

annai sa...

Det är precis som här med väderleksrapporterna. Fast tvärtom. "Imorgon blir det regn. IGEN!"
Fast vi har haft jättefint väder senaste veckorna. Inga 29 grader, men det har krupit över 20 sträcket många dagar.
Kram

Svensk chekchouka sa...

jamen precis, ni mâste ju ha samma problem fast tvärt om! härligt med lite sol igen gumman!