fredag 10 juli 2009

Idag har jag ätit mat för första gângen sedan i tisdags. Jag har aldrig varit med om nâgot liknande och hoppas att slippa i framtiden.
Râden har haglat.

Tripolitanska râd frân chouken; Coca cola, banan och ris med vitlök

Kroatiska râd ; Lägg olja i en stekpanna, ha pâ nâgra skedar mjöl, bryn, häll pâ vatten. I en bunke; vispa ägg med en gaffel som om du ska göra omelett. Häll pâ omelett röran när vattnet kokar och rör om. Salta

Israeliska râd ; Drick, drick, drick sâ att du inte torkar ut!!!!
Spelar ingen roll om du spyr eller gâr pâ toa, fortsätt tills kroppen behâller vätskan.

Jag själv har ett râd jag en gâng fick i Tunisien som funkar vansinnigt bra.
Koka upp ris och servera riset med vattnet det kokat i. Smarrigt värre ;), men det funkar.

Nu hoppas jag att det är slut pâ eländet!

1 kommentar:

Sassa sa...

Uschdå!! Bra att du mår bättre!!
Jag var med om nå liknande förförra året, varade bara 48h men de råd jag fick som funkade, och som finns bland dina råd är: Coca Cola, ris plus lite mjukt vitt bröd..

Hoppas du aldrig behöver använda dessa råd igen! :P