måndag 6 juli 2009

Tänk vilken tur att födas Svensk. Vilken annan nationalitet för ögonbrynen att fara upp i pannan, vilket annat land ökar andningen, förvidgar pupillerna och framkallar ett lângt Aaaaah!

Idag arbetade jag pâ hotellet, en liten farbror frân Panama började diskutera och frâga pâ nyfiket Sydlänskt vis om min man, och mina barn. Karln bredvid honom fräste pâ Spanska att han skulle sluta, han var ju gift och det var jag med. Det gjorde han ju inte utan frâgade nyfiket vem som passade barnen när jag jobbade.

En Aupair? En Svenska? En judinna? När han frâgade om âldern var jag rädd att han skulle fâ hjärtattack. 19 âr!!! Finns det pâ riktigt???
Han hade självklart en son, i Yafo, var det för lângt borta frân min Aupair flicka?
27 âr, med goda studier...
Jag skrattade och sa att de säkerts kulle gifta sig och att han kunde ringa mig i butiken om hans son ville träffa underverket jag gömmer hemma.

9 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Din au-pair är ju faktisk väldigt snygg! Snygg, svensk OCH judinna, vad mer kan en israelisk man önska sig? Du får väl föreslå att hon träffar den 27-årige sonen...

Svensk chekchouka sa...

En tiopoängare alla kategorier, hon kan dessutom göra svingoda kaddmuffins...jag kanske kan kontrollträffa panamakillen innan. fniss.

Katarina i Holon sa...

Bra ide! Jag kan följa med som smakråd...fniss!

annai sa...

Svenska tjej, it's the grej!

Katarina sa...

Jag trodde alla föräldrar ville ha "rejäla" kvinnor till sina söner!

Min make han har fått många konstiga kommentarer om att ha en svensk fru! Så nu får man en bild om vad tänker om oss svenska tjejer!

Karin sa...

Min svägerska berättade häromdagen att hennes (manliga) kollegor var alldeles till sig äver att hon hade en svensk svägerska. De ville att hon skulle ta med sig foton på mig. Förvisso är jag lång, blond och blåögd men jag tror att en viss besvikelse ändå skulle kunna dyka upp - kanske ska ge henne ett foto på mig som 20-åring...

Jenny sa...

Håller med om att din au-pair har allt som kan tänkas önskas av en israelisk man! Och som huvudansvarig för henne här så ska du absolut kontrolldejta ALLA intresserade innan...;) Behöver du frivilliga kontrollanter?

Katarina i Holon sa...

Testar bara nu. Har bytt namn till Katarina i Holon för det finns många med samma namn.

Hanna sa...

men vad ni är gulliga allihopa. hihi jag blev lite rörd här nu... :)