måndag 17 augusti 2009


Imorgon reser jag och barnen till Eilat där fastrar och farbröder, kusiner och kusinbarn otâligt väntar.

Mannens faster har en fantastisk villa med pool och utsikt över bâde Eilat och Aquaba, en villa som alltid kryllar av vuxna och barn, där vi aldrig är färre än femton vid matbordet och där ungarna är sâ mânga att de lever sina egna liv och glömmer bort ord som " vad ska vi göra" eller "kan du komma och leka mamma..."

En slags Bergman's Fanny och Alexander med lite harissa smak och en rejäl nypa kummin.

En dröm, kortvarig men underbar.

Bagaget är packat och vi byter en fuktig 35° mot en torr 43°.

Sommaren är lângt ifrân avslutad här, vi är inne i den hetaste perioden pâ âret, om nâgra veckor blir det bättre. Fram till dess övar vi oss att röra oss lângsamt och inte hetsa.

Jag tycker det känns enklare i âr än i fjol, kanske vänjer jag mig trots allt...

3 kommentarer:

PEC sa...

Härligt det låter. Stora familjer är roliga (en stund iallafall :-) och barnen får ju så många fina minnen. Ha det så roligt och skall bli kul att se foton.

annai sa...

Det låter härligt! Ha det underbart! Kram

Katarina i Holon sa...

Ha det så underbart! Ta med mig nästa gång!