torsdag 6 augusti 2009

Och för alla elka tungor, och de som bitit sig i tungan kan jag meddela att maken hade genrep i tältuppslagning i vardagsrummet- det gick pâ tvâ röda!
Idag gör de sâ smarta tält, de fungerar ungefär som barnens resesängar- eller paraplysängar som vi kallar det pâ Franska.

Nu är kycklingen marinerad, entrecôten i kylskâpet, frysklamparna och alla vattenflaskor samt mjölken ordentligt nedfrysta.
Första gänget är pâ plats och vi far i morgon, nâgra med fjärilar i magen, jag har valt att inte berätta för maken att det finns skorpioner och ganska stora ödlor i vildmarken, det är nog sâ läskigt ändâ.
Chabat i det fria- för första gângen...
Bilder kommer- jag lovar!

3 kommentarer:

Mrs Pmds sa...

Det låter som ett lyxigt vildmarksliv med entrecote... hoppas det smakar bra. Och själv tycker jag nästan att all mat smakar bra utomhus. Att dricka kaffe i skogen t.ex. med enkla mackor är en ren dröm! Ser fram emot att få se bilder...

Karin sa...

Säg till om det är någonting ni behöver låna om det blir några fler campingturer framöver - min make är väl ungefär motsatsen till din då när det kommer till vildmarksliv... Här finns allt och lite till!

annai sa...

OK, jag tar tillbaka allt jag sagt!!! Så ni köpte ett sådant där leksaks "pop-up" tält alltså :)
Nejdå, hälsa maken att jag tycker att han är jättemodig och duktig och manlig och vildmarksig!!!
Ha det så mysigt!
Kram