onsdag 5 augusti 2009

10 âr av tjat har gett resultat.
Ni som känner maken kommer trilla av stolen ,sâ hâll i er. Vi har köpt ett tält! ett riktigt, sexmannatält, enkelt att slâ upp och pâ fredag bär det i väg upp mot Syrianska gränsen.
Vi ska tälta pâ den omstridda Golanhöjden med ungarna och vâra vänner.
Barnen är i upplösningstillstând och jag med! Kanske kommer vi att somna till shakalernas ylanden och köpa färskt bröd hos druzerna pâ morgonkvisten...
Sâ himla kul!
Maken biter ihop men verkar nöjd över sitt inköp, kanske kommer han rentav att gilla vildmarkslivet...

5 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Kuuuuul! Självklart kommer han att älska vildmarkslivet!!

Karro sa...

Så då finns det hopp för mig. Jag har pratat om tält i snart 7 år. Alltså kanske bara 3 år kvar till min tältövernattning, haha.
Ha det så trevligt!!!

Hanna sa...

hahah åhhh det kommer vara underbart!! riktigt israeliskt också. glöm inte grillen, alla som ser er kommer undra vad ni är för typer isåfall...:)

annai sa...

Snääääälllla, kan du inte smygfilma när han sätter upp tältet!!!

Svensk chekchouka sa...

Karro; What woman wants, woman gets. Tjata. Jag tror det är typiskt svenskt att gilla att campa, det har liksom inget med ekonomi att göra, det är bara sâ kul!
Hanna; vi har med grillen, och löken, man mâste gnida in den med lök innan!
Annai; ett alldeles särskilt inlägg till dig ovan, jag natar att du översätter och att ni skrattar gott. Nästa gpng vi kommer kanske vi campar i Kerry med er!