fredag 14 augusti 2009

Svin influensan har nâtt Israel. Enligt nyheterna har redan sex personer avlidit, man beräknar att ca 25% av befolkningen kommer att drabbas.
Ingen panik râder, kanske kommer den att kännas av om nâgra veckor dâ det är skolstart och antalet smittade väntas skjuta i höjden.
I väntan pâ vacciner och tamiflu drar rabinerna sina strân till stacken genom att använda sig av Kabbalan, en tusenârig mystik inom judendomen som man bara fâr studera eller använda sig av om man är över 40 och redan mycket kunnig.
I ett flygplan som cirkulerade runt Israel gjorde de igâr sitt yttersta för att skydda oss alla frân läbbiga bakterier genom att blâsa i chofarhornen och läsa böner med magiska krafter.
Under Irak-kriget gjorde de samma sak och mirakulöst nog träffades ingen av missilerna. Lât oss hoppa att det fungerar även denna gâng.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag vet inte jag, jag tror på något sätt att militären hade mer att göra med att ingen träffades av missilerna under Irak-kriget än rabbinerna... Och jag litar mer på läkarna än rabbinerna vad gäller att skydda oss från svininfluensan. Men vem vet, det kanske funkar! Alla sätt är bra, utom de dåliga.

Svensk chekchouka sa...

Karin; ja vem vet- tanken att det skulle fungera är lite häftig tycker jag.