tisdag 15 september 2009

Tâgtiderna fâr mig att skratta pâ morgonen, det är verkligen total anarki. Det gâr ca tre tâg i timmen, sâ lângt är vi överrens, att de ska komma pâ vissa tider är skitsnack. De kommer när de vill, ibland inte alls. Jag börjar arbeta mellan 8 och tio sâ det gör faktiskt inte sâ mycket, ingen annan verkar bry sig heller. Israelerna är ganska stresstâliga tycker jag, det är sällan man ser grupper hetsa upp sig för smâsaker som försenade tâg även om det är tredje dagen i rad.
Pâ jobbet är allt bra och jag trivs verkligen. En liten klick sydamerikanskor verkar stâ fôr underhâllning även pâ den nya arbetsplatsen, med lite tur kan det nog bli stolkastning där med...
Det enda jag är fruktansvärt trött pâ just nu är värmen och klibbet. Det känns som jag fâtt en rejäl överdos och jag längtar verkligen efter svalka. Bara nâgra veckor till sâ kommer nog första riktiga regnet...

6 kommentarer:

Jojo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jojo sa...

Har ni inte AC, modellen djupfrys, på kontoret? Det har de på Yoram's kontor i Tel Aviv. De för ett ständigt krig mellan varmblodiga män och mer huttrande kvinnor. Männen vinner givetvis och tjejerna får sitta med varma tröjor för att inte frysa... Jag hade nog dock sällat mig till killarnas läger, med mitt varma blod.

Johanna sa...

Här i Stockholm är det kyliga soliga morgnar som sen blir underbara 18 grader fram på dagen. Jag njuter! Däremot är det långt ifrån kakutdelning på tågen. Alla sitter med näsan i sin tidning och ser sura ut. Men tågen går i alla fall i tid...

Arsouille Team sa...

Grattis till nya jobbet. Jag ser fram emot att läsa om ditt "vilda" arbetsliv;)

Svensk chekchouka sa...

Jojo, jag sevttas som en lastbilschaufför ungefär, det kan inte ble för kallt med AC;n. Den funkar inte sâ bra pâ jobbet men snart byter vi lokaler!!

Johanna: 18 lâter fint. Men ska jag vara ärlig föredrar jag att var klibbig med skrikande kakutelande israeler än i tysta Sverige, även om det är fantastiskt vackert och trots kanelbullarna...

Karin sa...

Vi här i södern har redan haft ett riktigt regn - det vräkte ned. Det finns fördelar med att vara vaken kl 5 på morgonen ibland...