måndag 12 oktober 2009

Det är pâfrestande att byta jobb, särskilt när man trivs.
Frân smyckesaffären till ett kanonföretag i Tel Avivs förorter. Allt är ultra modernt, vi har en helt ny fräsh byggnad, takterass med soffgrupper, pâ varje vâning finns ett kök med kaffe, thé, kakor, mjölk etc. Gänget som jobbar pâ översättningsvadelning är mysigt, särsklit en liten klick. Allt frid och fröjd alltsâ...
Sâ ringer ett företag som fâtt mitt cv i somras, de vill träffas. Jag gâr motvilligt med pâ att se vad det handlar om. Ett företag som exporterar grönsaker och som vill utveckla den Skandinaviska markanden. Det är ju precis skräddarsytt till mig. Vi träffas, jag tvekar, bestämmer mig till sist för att säga nej tack. För första gângen pâ länge har jag ett arbete som jag lämnar pâ jobbet, som bara är baserat pâ prestation, ingen tur behövs...
Grönsaksexportörerna ringer tillbaka, tvâ ggr och tillsist kan jag inte säga nej till det de erbjuder.
Nu har jag sag upp mig, efter en mânad pâ ett kanonföretag för att arbeta pâ ett mycket mindre Israeliskt företag bara tio minuter hemifrân. Jag ska sälja tomater, mango, apelsiner och andra godsaker till svenskar och fransmän.
Ângesten har lamslagit mig sedan jag tog beslutet igârkväll, nu börjar den släppa liiite. Jag hoppas sâ att jag valt rätt...

13 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Lycka till gumman!

Karin sa...

Wow, lycka till! Det kommer att passa dig utmärkt tror jag.

Larssons sa...

och var skall jag gå för att köpa dina mangos?

Lycka till på det nya jobbet!

Lillie plein damour sa...

Grattis! Vad fort det kan gâ!
Det är en sak som bara du kan känna om det passar dig!
Lycka till! Kram

Jenny sa...

10 minuter till jobbet låter perfekt! Och du kan sälja snö till eskimåerna om det behövdes så det blir nog jättebra!

Svensk chekchouka sa...

tack flickor!!! ja nu mâsta ni frâga ICA handlaren efter Israeliska tomater!!

Tove sa...

Grattis & lycka till på nya jobbet! Men lova att du har videokameran beredd ifall om att...

Katarina sa...

Lycka till med det nya jobbet! Ser fram emot att läsa om alla exotiska frukter nu!

Arsouille Team sa...

Iiiih vad kul!!! Et MERDE! ;)

TinTin sa...

Wow! Modigt och kul och heja dig vad du är duktig!
SKönt att bara ha 10 minuter till jobbet också.
Lycka till - förhopningsvis finns det andra jobbet kvar ifall du skulle ändra dig!

Anonym sa...

BS"D

Lycka till med nya jobbet!

anna of sweden sa...

Wow! Heja dig!

Svensk chekchouka sa...

Tove, katarina, tintin, veredroyz, anna of Sweden och Dosis, gratulationer som spänner över hela jordklotet, det värmer!!!