söndag 18 oktober 2009




Jag vet att jag skrivit kilometer om Israelens bilkörning.
Idag hördes en jättesmäll utifrân och när jag tittade ut började jag gapskratta. Kvinnan skulle alltsâ parkera bilen, lyckades ta sig upp pâ trottoarkanten, köra ytterligare enochenhalv meter och tillsist kvadda bilen mot en lyktstolpe. Man undrar ju liksom varför inte själva trottoarkanten fungerade som en slags varningssignal. Man brukar ju parkera längs med trottoaren, fram till kanten kanske men inte uppepâ. Sedan känns det ju lite läskigt att kunna missa en tvâ meter hög lyktstolpe som
var p r e c i s framför bilen...
Medan jag stod o garvade klev den stackarn ut stortjutande, jag inbillar mig att bâde försäkringsbolaget och hennes make var jobbiga samtal att ringa, bilen var kvaddad som ni ser.
Hittills har jag känt mig i säkrehet uppe pâ trottoaren men jag fâr nog tänka om. Aftonbladet hade nog sagt att det ligger i Israelens sinne att överskrida utsatta gränser och uppta mark som inte är deras, kanske är det ett praktexempel pâ en sionistisk parkering... fniss.

4 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Haha, gillade den sista meningen mycket!!

Karin sa...

Ytterligare en sionistisk parkering: http://kalasblogg.blogspot.com/2009/07/halvdan-parkering.html ;)

Katarina sa...

Ha ha,, man kankse inte ska skratta, men men..

Jenny sa...

Ha ha, oslagbart!