måndag 21 december 2009

Missiler, självmordsbombare och backande Israeler

Igâr stâr vi pâ bensinmacken och väntar pâ vâr tur, det är kö, det stâr en bil framför och tre bakom.
Kvinnan framför är klar. Det skiljer ungefär en meter mellan hennes bil och vâr. Framför henne har hon ca 2 meter innan en liten utskjutning.
Plötsligt tänds backljusen, jag vrâlar till mannen att han ska tuta, han svarar inte, bara gapar och tänker förmodligen att det är OMÖJLIGT att människan backar in i oss, det finns ju liksom ingen anledning. Jag kastar mig fram, tutar och vrâlar samtidigt som hon brakar in vâr bil.
Hon störtar ur bilen, slâr händerna för munnen, ler lite fâningt...Det enda jag fâr ur mig är "lama?" ( varför? ) medan mannen snabbt övergâr till Franska och skriker och gestikulerar som den Parisare han innerst inne är.
Om man skulle gâ in i en bil här och montera bort backspegeln, skulle förmodligen bilägaren upptäcka det den dagen hon vill plocka ögonbrynen eller klämma en finne, för till nâgot annat används de inte.
I förra veckan hörde jag att en kvinna med barnvagn mejats ner pâ parkeringen i vârat lilla centra av en lastbil. Hon yckades skjuta iväg barnvagnen sâ bäbisen klarade sig, hon själv avled av skador tvâ dagar senare.
Sâ nu vet ni det, här finns attentat risk och missiler, och bilförare...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Satans djävla kärring. Jag hade nog gâtt fram och slângt hennes bilnycklar i närmsta avlopp.

Svensk chekchouka sa...

eller svalt dem. he he he.

Katarina sa...

vissa ska inte kära bil... Trafiklivet thereover verkar rätt kaotiskt!