tisdag 3 augusti 2010

Skönhetsoperation i Holon...


Jag har i ett antal âr haft sâna där äckliga leverfläckspluppar pâ magen. De har växt under graviditeten och jag har vid flera tillfällen varit pâ väg att ta bort dem.
De är totalt ofarliga och min hudläkare i Frankrike sa till mig att ärret efter skalpellen skulle bli större än själva leverfläcken.
Pâ besök hos Katarina i Holon lät jag mig överatalas till en operation à la Israelienne. Man knyter ett snöre, hârt, runt pluppen och efter nâgra dagar trillar den av utav blodbrist.
Âtminstone säger Kataraina det.
Jag knorrade lite men enligt Katarina finns det folk som gjort sig av med armar och ben med samma teknink. Visst, om man jämför känns det ju lite fjâsigt att tramsa om en leverfläck.
Ett glas vodka och ner pâ britsen. Svetten lackade, jag vrâlade och Katarina drog ât trâden.
Nu sitter den där.
Fortsättning följer.

14 kommentarer:

Fröken L sa...

Hua! Det låter som om det gör rejält ont. Men ska man vara fin får man lida pin. Hoppas att resultatet blir till belåtenhet.

Kram Dila

Katarina i Holon sa...

Dr Katarina är nöjd men trött efter ännu en lyckad operation. Hoppas att patienten blir nöjd med resultatet :-)

annai sa...

Hahaha! Ni är galna!

Karin sa...

Hahaha, ser fram emot att höra om resultatet. Om det är till belåtenhet så kanske jag också lägger mig under kniven. Ja, eller tråden då...

Unknown sa...

Knäppgökar. Jag ser fram mot en smaskigt blodigt slut:)

MaskeradeKamelen sa...

Du anar inte hur sugen jag varit på att göra det samma med ett par fläckar jag har. Men jag törs inte. När man väl börjat är det mycket viktigt att fullfölja eftersom man kan få blodförgiftning om det instängda blodet sen pumpas tillbaka till kroppen.

Svensk chekchouka sa...

Dila; det gör bara ont i början...
Katarina; det hoppas jag med, annars anmäler jag dig ;)
annai; hon är inte klok!
Karin; jamen vi har ju redan snackat om detta, jag offrar min kropp- funkar det är du säkert välkommen till Holonkliniken du med...
Dossis; Jag lovar att rapportera!
Maskeradkamelen; huva, det lâter läskigt! Jag drar ât lite hârdare i tâtarna dâ. Om det funkar ger jag dig adressen;)

Katarina sa...

Ha ha..

Jag väntar på nästa delrapport.. kankse tur att det inte var en arm första gången..

Jenny sa...

ha ha jag kan inget annat än skratta! Hoppas det blir bra resultat! Katarina, kan man ta bort rynkor med tråden????

Helly på vift sa...

Tydligen så gör de så i Dorotea oxå där min mosters man kommer ifrån, men aj aj det verkar inte skönt. Du är MYCKET modig :-)

Katarina i Holon sa...

Men allvarligt allihopa, detta kan väl inte vara första gången ni hör talas om att knyta trådar rund utstående födelsemärken??

Jag tycker att varenda tant har tråd i nacken runt nån plupp och till och med en libanesisk tjej i min klass på gumnasiet gjorde så.

Har själv tagit bort en ful plupp med tråd hur smidigt som helst!

MaskeradeKamelen sa...

För mig är det då inte första gången jag hör det. Jag gjorde så med en "köttklump" i munnen som blev kvar efter en rejäl tandköttsinflammation när jag väntade första barnet. Jag hade ingen försäkring o hade inte råd att gå till tandläkaren. Men hujedamig vad det blödde när plutten lossnade.. o flera gånger efteråt också. Men nu syns inga spår efter det.

Svensk chekchouka sa...

Maskeradkamelen: Iiiiiiirsa!! Det måste ha varit fruktansvärt!!

Unknown sa...

Jag har också knytit bort mina leverfläckar funka jätte bra! Dock ganska ont i början men bättre än kniven.