fredag 24 september 2010

Uppe med tuppen

mâste man vara i ett land där hettan i köket blir odlidlig sâ fort man ska koka ett ägg.
Jag är igâng sedan halv sjuk i morse och har nu lagat klart all mat till helgen.
Vi ska campa med fransmännen.
Facebook har en enorm slagkraft och mina fina campingbilder har väck liv i tattargenerna även i franska delen av bekantslapskretsen.
Familjer som aldrig ens tänkt tanken har inhandlat tält och luftmadrasser och stâr nu i startgroparan för den första riktiga campinghelgen.
Vi är 20 personer som beger oss till genesarets sjö redan vi lunch och stannar till Söndag.
Spännande värre, och varmt.
Lite för varmt om jag ska vara ärlig. Genesarets sjö ligger i en svacka och det ska bli 39°c varmt.
Jag som trodde hösten var här redan.

3 kommentarer:

TinTin sa...

Hopas att ni hade det trevligt på campingen.
Helt OT: Vera undrade o vi inte kunde åka dit där hon kan smaka Chekchouka, eftersom Ture Sventon och Herr Omar äter det i oasen och hon ville så gärna prova.
:)
Kram!

Ulrika sa...

Hittade hit till din blogg via andra bloggar... Tackar för en mycket välskriven och intressant blogg! Du får mig att vilja resa till Israel, se allt, smaka allt, träffa människorna. Kanske kunde du få jobb som huvudansvarig för turismen? Skojar lite, men jag som aldrig nästan kommenterar ville bara säga att jag är glad att jag hittat hit. Bor själv i USA sedan sex år och det är oftast kul att läsa om andra "utvandrare".

Unknown sa...

oh, bilder...:=)