lördag 13 november 2010

Mitt nya liv


Lât dé draaaaaa!!
Det är som en drooog.
Hur mânga gânger har jag inte irriterats av sportpinglor som entusiastiskt berättar om hur pigga och käcka de känner sig efter att ha sportat.
Jaghar nu varit i gâng i nästan tvâ veckor med nâgon slags aktivitet nästan varje dag och mâste medge att jag mâr oförskämt bra.
Jag joggar pâ stranden, gâr pâ gymet eller gympar i grupp pâ Käntri och njuter av att känna hur musklerna vaknar till liv och vrider sig i plâgor.
Maken, som är av den hetlevrade svartsjuka sorten sneglar misstänksamt och undrar envist vad som gör mig sâ pigg och glad, springer jag verkligen eller rullar jag runt med snygga 25 âringar i sanddynerna?
Det senare lâter ju farligt läskande men Chekchoukan är en redig kvinna och springer alldeles själv.
Mitt nya liv har börjat och som vanligt undrar jag varför jag väntat sâ länge innan jag tog steget...

7 kommentarer:

TinTin sa...

Ja, det är skrämmande skönt med motion... :)

ExPIAtriate sa...

Visst ar det underbart, man mar sa bra! Jogga pa stranden ar ju toppen, nu nar vadret borjar bli svalare tankte jag ta en tur runt vart compound, som f.o mestadels bestar av oken. Men vad gor man inte for den ultimata naturupplevelsen i kombination med motion hahahha!

Unknown sa...

Jag och Emma skrattar ihjäl oss (alltsâ inte ât dig). Killen i de blâ trikâerna blev bara för mycket. :)

Tove sa...

Ta med honom vett´ja! :)

Katarina sa...

Ha, ha detta var tider! Är maken inte intresserad att träna, med alla skitsnygga brudar?!

visst är det härligt när man får massor av energi!

Tove sa...

Ja, papas är potatis och costillas är salta revben, typ lite som fläsklägg.

Svensk chekchouka sa...

Tintin; eller hur?

ExPIA; det har varit alldeles för varmt för att jogga eller ens njuta av en morgonpromenad fram tills nu. Här har vi en slags kamouflerad öken, de planterar ju och bygger, men innan fanns det ju ocksâ bara sand...

Dossis; jamen eller hur- jag gillar suzannes Stockholmska ocksâ; med de där r:en som lâter lite amerikanska- hihi

Tove; han hängde faktikst med igâr!

Katarina; inte ens det locksr, men jag släpade med honom pâ strandjogging igâr...

Tove; smarrigt ;)