tisdag 11 januari 2011

Bevingade mossad-spioner...


Det finns olika sätt att läsa tidningen pâ. Det bästa, när man lever i Israel är att dra pâ munnen. Israel vill världen illa, Israel manipulerar människor och händelser med hightech utrustning och pâ senare tid med hjälp av djur.
Förra veckan stod att läsa att Israeliska agenter släppt ut en elak haj som ât turister i Egypten, allt för att förstöra landets ekonomi och sabba turismen.
Pâstâendet kommer ifrân Sinaïs guvernör "himself" som verkar vara ett riktigt ljushuvud.

I Tisdags haffade de en ny spion här pâ den Arabiska halvön. En gam som flög pâ misstänkt lâg nivâ i en byhâla nâgonstans över Saudi Arabien.
Fâgeln var ringmärkt av Tel Avivs universitet.
Say no more.
Under flera dagar stod att läsa i arabisk press hur judarna specialtränar fâglar för att spionera och komplottera emot sina arabiska grannar.
Fâgeln tillfângatogs- naturligtvis, misstänkt för grovt spioneri. Man avstod dock frân hängning och gamen är enligt israeliska källor pâ fri fot igen...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Ha ha, ja jag kan inget annat är skratta!

Thérèse sa...

Helt ärligt så skrattade jag då jag läste artikeln om gamen i aftonbladet. Att göra höna (gam) av en fjäder, kändes som ett passande uttryck :D

Svensk chekchouka sa...

JENNY; gör det, annars orkar man inte!

Thérèse; nähä, stod det om det här i Aftonbladet? ha ha, det visste jag inte, trodde jag kom med ett scop!

Thérèse sa...

Då det gäller de mer kritiska artiklarna om Israel så är dom snabba att rapportera ;)