onsdag 12 januari 2011

Egoism

Pâ lördag bär det av och vet ni, det ska faktiskt bli skönt. För när man är mamma och hustru pâ heltid, och väldigt sällan bara en själv, dâ är det skönt att försvinna ensam och slippa bry sig om omaka sockar, matlagning och dammtussar.
5 dagar att bara jobba och bry mig om mig själv. 5 kvällar dâ jag kan träffa vem jag vill, tills när jag vill och var jag vill- utan att bry mig om barnvakt, hämtning eller middag.
Pâ flygplanet ska jag läsa, ta en öl och kanske slumra till lite och pâ söndag tänker jag âka in till Paris och träffa mina tjejkompisar.
Ungkarlsliv med andra ord- fniss.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt!!!!

Jenny sa...

Underbart!!!! Passa på att njuta fullt ut för sån tid är guld värd!!

ExPIAtriate sa...

Det ar du val vard!!! Man maste fa lite kvalitetstid da och da, det gor en bara gladare och alla vet ju att glad mamma= glad familj! Kram!

Katarina sa...

Härligt med egen tid! Ha de så gott.. Nä, man kan inte kalla det egoism,,,

Katarina i Holon sa...

Låter som en härlig paus från vardagslivet! Det behövs ibland!

Svensk chekchouka sa...

Tack tjejer, det känns som om ni alla förstâr precis vad jag menar!!

Tina sa...

Lite sent, men jag hoppas du får det underbart!!!