söndag 16 januari 2011

Barnfri, svärmorsfri söndag i Paris...




... spenderades pâ Place du Marché St Honoré.
Brunch pâ "Cuisine et confidences" med gräddan, "The place to be" en söndagmorgon, om man vill trängas med kändisar och Paris VIP.
Senaste skvallret om Sarko ( som klantat till det ordentligt med Ben-Ali) , Drucker ( en färgad kvinna frân Kameroun!!) och lite skitsnack om Carla.
En tur i Tuillerieparken.
En café gourmand.
Butiker, väskor, märken, New York... jag lyssnar. Pâ avstând. Jag hänger inte riktigt med i svängarna längre, The kooples? Vad är det?
Glimtar i en svunnen värd, underbart och lite läskigt.
Har jag bott här? Det mâste jag för jag hittar som i min egen ficka.
La vie est parfois étrange...

2 kommentarer:

ExPIAtriate sa...

Later underbart,forstar att du njuter for fullt!
Sma gastspel tillbaka till platser som tillhor en "annan" tid ar bra, dels for att man paminns om det roliga, fantastiska och man uppskattar ocksa mer sin egen "nutid". If that made any sense..:)
Kram!

Jenny sa...

Alltid lite läskigt att bli besökare på en plats som tidigare varit ens hem...förresten, skulle det bli krångligt att stoppa en sån där bakelse i fickan och ta med tillbaka till mig?? ;)