torsdag 20 januari 2011

Redan slut?

Usch vad tiden gâr fort!
Gynekologen vill spiral men det vill inte jag. Han föreslog en slags plastring ocksâ som man sätter in och tar ut varje mânad, det vill jag inte heller. Jag känner mig bättre, kanske vänjer sig kroppen lite...
Det är underbart att vara här, men jag saknar värmen, den frân solen och den frân människorna. Ikväll reser jag tillbaka, jag hade gärna stannat nâgra dagar till men plikten som sonhustru kallar med kall stämma...
Au revoir Paris - שלום ישראל

4 kommentarer:

Anna sa...

Kopparspiral passar inte alla men det gör inte p-piller heller (jag har provat många sorter och ingen sort är bra för mig) - prova borde du göra iaf. Jag tycker att det är så skönt att inte stoppa i sig hormoner. Hormonspiral passar bättre för andra, lägre dos än p-piller.

Anonym sa...

Hej, jag hittade till din blogg av en slump for ett par veckor sedan och har lagt in den bland mina favoriter. Du far mig verkligen att vilja aka till Israel:-) En liten fraga bara, vad betyder Chekchouka?:-)Halsningar, Tania

Svensk chekchouka sa...

PPiller är jätte struligt tycker jag! Det känns som alla är överens om att man blöder mer med spiralen och det känns helt otänkbart i ett land där man badar största delen av âret. Jassâ hormonspiral är lägra dos? för den fâr man ingen mens allas av eller hur?

Tania: välkommen!! Chekchouka är en maträtt, en slags pyttipanna med tomatsâs och ägg som bas, om du tittar pâ bilderna till höger sâ ser du en chekchouka.

Anna sa...

Fast jag blöder mer de dagar jag blöder men inte fler dagar, Med hormonspiral tror jag inte man blöder alls så det kan ju vara ett bra alternativ. Eller p-stav om du är modig! Fast i Israel verkar de flesta jag känner ha p-piller oavsett ålder...
Och så två kommentarer till nästa inlägg:
Två högerskor - inte kul när man inte kan byta!

Njut av chipsen!!!