måndag 17 januari 2011

Ska vi prata ppiller?

De flesta har väl ätit ppiller av och till sedan tonâren. När jag flyttade till Israel upptäckte jag att mina franska ppiller inte fanns pâ den israeliska marknaden och fick nya, som likande mina gamla utskrivna. Ingen viktökning, lite illamâende i början var allt. sedan fick jag dâlig hy. Massor av mikroskopiska finnar i pannan som stör mig enormt. Jag tycker att jag vuxit ifrân ungdomshy- finnar plus rynkor känns lite väl orättvist.
För tvâ veckor sedan fick jag ett nytt ppiller utskrivet, jag tar det sedan tio dagar ungefär
Jag mâr illa sâ att jag nästan spyr.
Jag är pâ dâligt humör, jag som alltid är glad.
Jag är trött.
Jag har vâldsam huvudvärk.
Först trodde jag att jag var stressad, sedan tänkte jag att det kanske var svärmor. Men det gâr inte över!
Imorgon träffar jag min franska gynekolog. Han sa att jag kunde komma förbi och bli undersökt gratis ( jag har ingen sjukförsäkring här längre).
Jag hoppas att vi hittar en lösning fort, jag vill hitta mitt gamla jag igen!
Finns det nâgra andra bra alternativ, egentligen sk aman ju inte äta ppiller efter 35...

7 kommentarer:

Tina sa...

Kopparspiral!

Freedomtravel sa...

Jag bytte också för ett tag sen, och mådde skitdåligt! Usch! Nu har jag bytt tillbaka...

Det mest intressanta är dock detta: Jag får migrän när jag gör uppehållet varje månad. Så nu har jag (på inrådan av gynekologen) slutat att göra de där uppehållen (och får alltså inte mens). Enligt honom finns det ingen evidens för att det skulle vara positivt att göra uppehåll. Uppehållet gör man liksom bara för att man vill (?) få mens. Detta faktum tycker jag är lite intressant...

Hoppas att du hittar nåt som funkar så du inte behöver må dåligt!

Anna sa...

Kopparspiral säger jag också! Inga hormoner! Fast man blöder lite mer. Jag tycker iaf att det fungerar perfekt. Ha det så skönt återstående dagar i Paris!
Kram, Anna

Helena sa...

hormonspiral (tror den heter Miranda)
funkar skitbra och dessutom ingen mens alls!!!!
ska bytas var femte år
funkar görbra för mig
kram

Katarina i Holon sa...

Vi har ju diskuterat detta förut, men absolut INTE kopparspiral säger jag då! Jag blödde enormt mycket och hade ont! Testa ny sort igen tills du hittar nåt som passar.

ExPIAtriate sa...

Hahahaha, jag gillar att svarmor seglade in pa andra plats som mojlig orsak till huvudvark och illamaende!!
Jag har kort samma piller sedan jag var 19, till och fran da eftersom vi har tva barn. Nar jag ar hemma i Sverige ar de snall nog att skriva ut mina piller trots att jag ar utskriven. Kanske du kan ordna samma arrangemang i Frankrike eftersom du reser dit lite da och da och bunkra upp for ett ar i taget?
Hoppas det loser sig, kram!

msn00b sa...

p-stav är också bra, minimalt med hormoner dvs påverkan på kroppen och sitter i tre år. Du kan testa hur det funkar på dig genom att äta cerazette minipiller i ett tag innan, det är exakt samma hormoner och då kan du känn efter innan du sätte in något permanent.