lördag 22 januari 2011

Tillbaka till mitt alldeles egna paradis...



Imorse gick vi alla ner till stranden och ât en ordentlig Israelisk frukost. Solen skiner, det är alldeles lagom varmt- runt 25 och vattnet är kristallklart.
Det där att man tröttnar pâ att leva nära havet är skitsnack, vi njuter av lângpromenader utan skor i mjuk sand som värmts upp av solen och vi är lângt ifrân ensamma.
Längs med den kilometerlânga stranden sitter familjer i solen. De äter nötter, spelar backgammon eller sover i medtagna solstolar.
Man laddar om batterierna helt enkelt.

5 kommentarer:

Mica sa...

Grrrrrrrr! Avundsjuk!! Att leva vid havet är det totala för mig.

Anna sa...

Det låter härligt!!! Och din dotter är underbar! Jag och dottern har åkt skidor på Mälaren idag. Det var också härligt! Maken lärde kinesiskan att åka slalom och sonen åkte snowboard. Nu på kvällen kollar vi på israelisk tv och dottern dansade till Kobi Perez! Ha det bra!

Mica sa...

Brrrr! Köldskadad uttryckte jag mig totalitärt. Ultimata passar bättre, det totala är jag osäker på även om det gärna får vara vid havet.

ExPIAtriate sa...

Som svensk och uppväxt antingen vid kall insjö eller kall och manetfylld Nordsjö (på sommaren) så är dagar vid havet magiska, varje gång vi åker dit påminns jag om hur glad och lycklig jag känner mig och nöjd med livet. Man tankar verkligen batterier! Samt får lite snygg bränna på köpet!

Svensk chekchouka sa...

Mica, havet är underbart, jag har lovat mig själv att aldrig lämna det igen!
Anna;Tacka Anna!! Kobi Peretz- asgarv, kinesiskan verkar ha the time of her life ha ha!!

ExPia; precis sâ är det, balsam för själen...