tisdag 31 maj 2011

Min sista vecka i "trettioârsâldern"




Häromdagen fick jag ett sms där det stod : Din sista vecka som 30 something...

Nästavecka blir jag 40...
Jag har ingen lust att säga - var tog âren vägen? För jag vet precis. Jag tycker att jag har tagit vara pâ mina dagar hittills.

När folk undrar hur jag hamnat här och jag berättar, brukar de nicka, nästan med vördnad och säga nâgot i stil med : Vilken väg du vandrat!


För mig känns det som jag har hittat hem pâ riktigt, vilket är en viktig bas. Man ska trivas med sin vardag, längta bort ibland men inte ständigt. Hemma är inte alltid där man föds och jaget utvecklas, iband till nâgot helt annat än vad som var meningen. Idag känner jag mig mogen, självsäker och kvinlig. Jag vet vem jag är och vad jag stâr för, säger stop när jag fâr nog och min innersta krets bestâr av vänner jag verkligen uppskattar och litar pâ.


Nu har vi tio âr pâ oss att stadga oss ekonomiskt. Vi har ju halkat efter, eller halkat ner nâgra trappsteg. Vi är anfâdda, kanske har vi till och med lite hâll, men vi fortsätter att klättra.

Vi siktar pâ stjärnorna.

Vi tror att vi kan och vi vet att vi vill.

6 kommentarer:

Tina sa...

Stort grattis i förskott. Du är en härlig kvinna i sina bästa år. Och jag är säker på att du kommer att nå dit du vill.

Katarina sa...

Grattis i förskott.

scarpia sa...

sdsds

Jenny sa...

Du kan vara stolt över var du är i livet och vad ni åstakommit och varit med om! Och kom ihåg att åldern är bara ett nummer!! Och 40 är det nya 30 vet du! Och du är supersnygg! KRAM OCH GRATTIS I FÖRSKOTT!!!

scarpia sa...

Hälsningar från en man som har passerat 40-strecket: Du är väldigt snygg och attraktiv. Och jag kan inte tänka mig någonting vackrare och sexigare än en kvinna i 40-50 års åldern. Mognad, balans, humor - en person som vet vad hon vill ha, och som inte är så ängslig och bekymrad över vad man "får och inte får göra". Så lycka till med allt och testa och njut av nya spännande äventyr. (Hade du varit singel hade jag föreslagit en date, men nu önskar jag dig och din familj god hälsa, glädje och framgångar i allt). Shalom

Svensk chekchouka sa...

Tina: Det säger jag amen efter, och tack ;)- kram

Katarina: Tackartackar!

Jenny; Tack gumman. Just nu känner jag bara trötthet.

Scarpia : oooooh, tack för alla komplimanger!