fredag 27 maj 2011

-Sweeden, Sweeeden!!!



Hörs frân en av de cirka tjugo kassorna pâ stormaknaden.

Jag vänder mig om - sâ jäkla mânga svenskar mer än mig är det förmodligen inte pâ " Super".

Jag är lângt ifrân själv att vrida pâ huvudet, de andra ville väl se vem Sweden kunde vara/

Kassörskan, hon som är galen i melodifestvalen pâ svenskt vis, hon som kan alla Carolas lâtar utantill och tom diggilo diggiley- pâ svenska- skriker och viftar tills jag kommer fram och hälsar.

Sweden!! skriker hon igen, sâg du festivalen?

Nej, svarade jag, och skämdes nästan lite, men jag tänkte pâ dig. Du sa att Azerbadjan skulle vinna och de vann!

Kassörskan nâdde klimax inför ett tiotal tâlmodiga, köande kunder.

Hon ställde sig upp och dansade lite innan hon fortsatte med varorna.

Det är skönt med folk som kan koppla bort omgivningen och lâta känslorna flöda ohämmat.



1 kommentar:

Unknown sa...

Det där skulle aaaaldrig hända mig pâ Auchan:D