torsdag 19 maj 2011

Vi gâr pâ lina...

Livet i Israel är ganska vanligt den större delen av tiden. Ibland lite mindre.
Häromnatten, vid läggdags förde jakplanen ett sâdant liv att det var omöjligt att sova. Min kompis Sophie "WhatsappadE"mig vid halv elva;
-Hör du planen? De är fôr mânga, det känns oroande...
Olusten kommer krypande, dagen innan hade gränserna i norr stormats frân Syrien och Libanon, dagen innan det ett attentat i Tel Aviv.
Morgonen efter njuter man lite extra av fâgelsâng och morgonkaffe i skuggen av grannens palmträd.
Man pustar ut och börjar âterigen oroa sig fôr normala saker som arbete, räkningar och ungar...

5 kommentarer:

Jojo sa...

Tack för ditt "whatsapp" sms härom kvällen! Jaktplan påverkar inte mig nämnbart, helt enkelt eftersom vi bor ett par km från Ramat David-basen och har alltså dem ovanför oss i princip dagligen. Däremot ringde jag Yoram på jobbet igår när sirenen lät kl 10.07. Normalt testkör de exakt kl 11, så lite misstänksam blev jag. Yoram kunde i alla fall hitta en alert om drill på nyheterna. Jag blev knappast hysterisk dock. Que sera sera. Vet inte om min bekymmerslösa karaktär är ett gott drag eller inte... You tell me! ;)

Sorgearbetet går framåt och därmed lättare. På lördag ska vi besöka "pitbullarnas ängel" i Netanya och se om han har en ny flickvän till Barak bland sina 75+ hundar.

Kram

Svensk chekchouka sa...

Jojo, ring mig pâ lördag när ni kommer sâ tar vi en kaffe eller en öl pâ stranden!
Kram

Jojo sa...

Vi vet inte ännu hur dags Yuval vill att vi kommer till honom, men så fort jag vet så hör jag av mig till dig! Jag vill jättegärna hinna träffas lite. Antingen före eller efter. Vi har Barak med oss dock, så vi får sitta på en servering där de accepterar hundar. Han var med mig i Tel Aviv hela söndagen, både på café, resturang och på stranden och skötte sig exemplariskt. Han börjar bli riktigt världsvan efter ett par år med Mamma Jojo! ;)

Karin sa...

Men vännen, vet du inte att alla plan är på väg till Ellas mormor i Sverige!? Senast igår stod vi på balkongen och spanade på planen som lyfte från Tel Nof (jag är lika avtrubbad som Jojo när det kommer till jaktkplan).

Svensk chekchouka sa...

Jojo, man fâr ha hundar pâ vâr strand, ring!

Karin, jahaa men dâ förstâr jga, vad gulligt!!
Chabat shalom