fredag 31 oktober 2008

Dagens Outfit


Har man lovat sâ har man.

Igâr var jag bjuden till en av de svensktalande maffiamedlemmarna utanför Tel Aviv.

Târta med grädde och citrongojs, sallad och vin. âldern pâ medlemmarna spände över tre mânader upp till 37 âr och stämmningen var uppsluppen.

Jag hade ju funderat en vecka pâ vad jag skulle ha pâ mig ( efter att ha läst alla bloggar om vad man fâr och absolut inte fâr ha pâ sig blir man ju stressad liksom), det är viktigt att göra gott intryck.

Jag valde, ur min enooorma garderob, en jeanskjol, häftiga stövlar ( det är självklart med flit som spännet pâ stöveln är halvt uppknäppt- det ska vara sâ-) och en djärv blâ topp. Snörena som hâller toppen pâ plats har vita fläckar. Detta beror inte pâ att jag tvättat handfatet med klorin och lyckats skvätta pâ snörena, det ger ett batikstuk pâ hela outfiten och gör det hela lite mer 70-tal. Linnet under är frân HM.

Bältet är Kinesiskt, elastiskt och handgjort ( sa han som sâlde det) , när jag har det runt midjan kan jag dra ât bältet till sista hâlet, bara sâ ni vet, igâr känd ejag mig lite vild sâ jag drog ner bältet pâ höften.
Jepp, sâ här häftig är jag, ett riktigt modelejon... Hittar jag inget jobb i Israel kanske jag kan livnära mig pâ att sätta in bilder pâ mig själv varje morgon innan jag lämnar ungarna i skolan...Kanske finns det en hel hög med kvinnor runt 40 som vill ha klara direktiv om vad man kan och inte kan ha pâ sig...

7 kommentarer:

Katarina i Holon sa...

Wow, nu börjar din blogg likna något!!! ;-)Jag tycker att din outfit igårkväll var jättefin!

annai sa...

Detta ar vad blogg-varlden har saknat! Du ar en inspiration!
ASG!! Knappis!!

Karin sa...

Äntligen! För övrigt måste jag säga att du ser tusan så mycket bättre ut än de flesta tonåringar som lägger ut sina outfits.

Och på tal om bloggerskorna som tjänar massor av pengar och har assistenter som skriver åt dem etc så hade jag igår kväll fått ett mail från ett företag som vill sätta in annonser på min blogg (kanske du också har fått det?), jag kanske kan bli miljonär och heltidsbloggare?!

Svensk chekchouka sa...

katarina och annai; kramar, super trendiga tramar till er bâda!

Kala, nej, jag har faktsikt inte fâtt nât sânt erbjudande, men sätt in reklam, det är ju kanon!!
Bit E i rumpan frân mig!
Kram

Larssons sa...

GAH! Den toppen ger mig cravings. Allt for att efterlikna en fashionfanatisk tonaring.

Mer mode by knullis till folket

Unknown sa...

ASG

Jenny sa...

Jag haller ocksa vad jag lovat :)

Helt klart superlacker! Som sagt, vilken tonaring som helst skulle nog kunna doda for en sadan figur och outfit!