lördag 1 november 2008

Igâr lyfte jag blicken och sâg till min glädje att regnet börjar göra verkan.
Det blommar. Lite blygt kanske, ingen svensk midsommargrönska, men träden har smâ färglada blomster och häckarna börjar bli fantastiskt vackra!
Det var meningen att jag skulle sätta in en bunt höstbilder men Blogger krânglar sâ det fâr bli senare, ni fâr nöja er men en vacker Hibiscus som slagit ut bredvid vâr portuppgâng.

Ett gäng Svenska böcker ligger bredvid sängen.
Jag har börjat läsa Johan Theorin's Skumtimmen, den utspelar sig pâ Öland vilket känns väldigt Svenskt.
Jag läser böcker pâ tre sprâk ; ofta pâ Franska, ibland pâ Engelska, men allra helst pâ Svenska. Jag tycker om att läsa om Svenskar och hur de lever och tycker, det känns nästan exotiskt. Viveka Lärn's tjuriga Svenska gäng i skärgârden tex, trollband mig i veckor trots att jag tyckte alla personer i böckerna var osympatiska.
Imorgon är det skola igen, läxorna är gjorda och skolväskan packad...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Johan Theorin's Skumtimmen tyckte jag om. Jag har trampat mânga timmar pâ Alvaret med min ornitologer (föräldrar). Tubkikare och salamismörgâsar.

Svensk chekchouka sa...

ja den är sâ bra att jag vill vara själv och äsa hela tiden, till mannens glädje...